Wednesday, October 13, 2010

Τουρισμός & Internet: Διακοπές... online- Συνέντευξη στο περιοδικό Marketing Week 15/06/10



Στο χώρο των ξενοδοχείων
Οι ξενοδοχειακές εταιρείες προσπαθώντας να αυξήσουν την ανταγωνιστικότητά τους σε μια δεδομένη δύσκολη τουριστική χρονιά, έχουν επενδύσει όχι μόνο στη δημιουργία ιστοσελίδων αλλά και στην προώθηση επιπλέον υπηρεσιών μέσα από αυτές, μας λέει η Δήμητρα Αρίδα, Online Sales Executive της AKS Hotels. Η ίδια πιστεύει ότι η πλειοψηφία των καταναλωτών έχει αποκτήσει πλέον αγοραστική συνείδηση και είναι αρκετά πιο απαιτητική πριν προχωρήσει σε αγορά, ειδικά όσον αφορά σε ένα άυλο προϊόν όπως είναι οι υπηρεσίες που προσφέρει μια ξενοδοχειακή μονάδα.

«Το Διαδίκτυο αποτελεί αυτήν τη στιγμή ένα δυναμικό εργαλείο πωλήσεων για μια ξενοδοχειακή μονάδα αφού υπολογίζεται ότι το 1/3 των καταναλωτών κάνουν κράτηση δωματίου με ηλεκτρονικό τρόπο, ανεξάρτητα από το σκοπό ταξιδιού», επισημαίνει η Δ. Αρίδα. Οι καταναλωτές όμως σήμερα φαίνεται ότι έχουν προχωρήσει ένα βήμα παραπέρα από τη χρήση των παραδοσιακών on line υπηρεσιών, όπως είναι η απλή περιήγηση στο website ενός ξενοδοχείου για την άντληση πληροφοριών (φωτογραφίες, κείμενα, videos): «Σήμερα έχουν τη δυνατότητα μέσω των οnline booking συστημάτων -είτε των ίδιων των ξενοδοχείων, είτε μέσα από GDS συστήματα- να καθορίσουν πιο είναι το καλύτερο πακέτο διακοπών γι’ αυτούς, επιλέγοντας ημερομηνίες, τύπους δωματίων και επιπλέον υπηρεσίες εντός και εκτός του ξενοδοχείου, όπως spa services, ενοικίαση αυτοκινήτου κ.λπ.», μας λέει η Δ. Αρίδα.

Στη χρήση των ιστότοπων όπως TripAdvisor, HolidayCheck κ.λπ., έρχονται να προστεθούν και νέες υπηρεσίες προς όφελος του καταναλωτή όπως websites με συγκρίσεις τιμών, υπηρεσιών και στατιστική ανάλυση αναφορών πελατών. «Έχουμε δηλαδή τη δημιουργία μιας ολόκληρης τουριστικής αλυσίδας που βασίζεται στην χρήση του Διαδικτύου», μας λέει η Δ. Αρίδα. Η ίδια υπογραμμίζει ότι για την AKS Hotels αποτελεί επιτακτική ανάγκη η σωστή διαχείριση όλων των καναλιών, «έτσι ώστε να πετύχουμε βελτίωση της ανταγωνιστικότητας διαμέσου της παροχής αποδοτικότερων on line υπηρεσιών, προκειμένου να επιτευχθεί σωστά η έννοια του "value for money" για τους καταναλωτές».

Τουρισμός και Social Media
Το προφίλ του σύγχρονου καταναλωτή-ταξιδιώτη έχει αλλάξει. Η τελευταία τάση της αγοράς είναι η πληροφόρηση και αγορά υπηρεσιών μέσα από κόμβους κοινωνικής δικτύωσης (Facebook, Twitter, LinkedIn κ.λπ.). Πρόσφατες έρευνες έδειξαν ότι τα 2/3 των χρηστών του Internet συμβουλεύονται για την επιλογή της αγοράς τους τα social networks, είτε μέσα από την πληροφορία που μπορούν να αντλήσουν, είτε μέσα από την ανταλλαγή εμπειριών που μπορούν να έχουν με άλλους χρήστες.

Αυτό που έρχεται να προστεθεί στις τελευταίες τάσεις είναι η συνεχώς αυξανόμενη ανάγκη των καταναλωτών για ασύρματη χρήση του Διαδικτύου, μέσω των «έξυπνων» κινητών τηλεφώνων. Η αναζήτηση και κράτηση ενός πακέτου διακοπών μπορεί να γίνει πλέον απλά με μια περιήγηση μέσω της συσκευής σε οποιοδήποτε μέρος του κόσμου, καθιστώντας έτσι απαραίτητη την υιοθέτηση νέας τεχνολογίας που θα συμβαδίζει με τις νέες τάσεις και τις απαιτήσεις των καταναλωτών.

No comments:

Post a Comment